Saturday, December 17, 2011

Can't Wait for 2012

Salam people and hi there!

Today is Sunday. Relax ke? Tak. Buat keje jugak. Tapi I really don't mind sebab I do realized that all this challenges would make me stronger to face another greater tests in the future. Insya Allah. Ameen!

As the topic of this post is; Can't wait for 2012, saya nak cakap yang saya tak sabar nak tunggu tahun 2012. Sebab? Sebab? Sebab ape?

Year 2012 is the;
 YEAR OF GRADUATION! 
Insya Allah. Ameen!

Wanna share something. Saya memang jenis yang susah nak percaya something selagi perkara tu tak kena batang hidung. Bile batang hidung saya yang tak mancung ni dah terhantuk, then I am feeling free to share it with others.

Sebelum masuk tahun 2011, saya da siap-siap berazam and berdoa supaya tahun 2011 ni berlalu dengan pantas dan cepat. Tak sabar nak grad kottt. Tak sabar nak buat parents bangga tgk saya naik stage. Tak sabar. Tak pasang pun azam baru. Generally, azam nak jadi yang lebih baik sebelumnya je lah. The specific ones, memang takde. Tak taw kenapa saya macam tak welcome sgt the arrival of 2011. 

Guys,
Tahun 2011 banyak buat air mata saya tumpah. Saya kehilangan 2 insan yang saya sayang. Arwah nenek and jugak nenek saudara. Tak sempat jumpa arwah nenek sebab balik Nilai  somewhere in December 2010 and nenek passed away on April 25th, 2011. Mase tu tengah final paper Land Law II. Arwah nenek saudara meninggal baru je sebulan. Luckily, mase cuti 4 bulan sempat jumpa tapi agak ralat jugak sebab tak boleh berada bersama-sama the relatives untuk melalui detik-detik sukar. Am sorry. T,T

Kemudian,
Allah turunkan ujian kepada keluarga kecill saya. But, I don't feel to reveal it here. Demi menjaga hati semua. Cuma, what I can say is; I learnt a lot dari ujian yang Allah turunkan. Bumi mana yang tak ditimpa hujan kan. The same thing goes to us. Allah turunkan ujian yang berat sedikit dan ia sangat menuntut air mata dan banyak pengorbanan dari kami sekeluarga. Tak siapa dari kalangan rakan-rakan yang tahu tentang perkara ni. Yang jadi saksi tangisan saya setiap malam are; Diddy and dinding-dinding bilik. Masa tu, serabut sangat. Allah je yang taw ape ade dalam hati saya. Dan, the only one yang rapat taw pasal ni is; Diddy. Sebab tu saya tak mampu nak lupakan jasa dia. Bahu dia lah tempat saya tumpang berpaut bila saya tak taw kepada sape saya nak mengadu.  Pernah terlintas di hati untuk berputus asa. Kadang-kadang sedih sebab saya rasa saya gagal untuk jadi seorang anak sulung yang baik yang mampu berfungsi untuk selamatkan keluarga. Saya tak mampu. Yang saya mampu lakukan; saya  berserah segalanya pada Allah sebab kunci untuk dapatkan penyelesaian kepada ujian itu hanya ada pada Nya. Saya selalu simpan dalam hati yang Allah nak tengok sejauhmana kasih dan cinta saya pada Dia walaupun dalam keadaan yang sangat teruk ketika diuji. Alhamdulillah. Keadaan kembali jernih. Terima kasih kepada mereka yang mendoakan kekuatan saya. 

Another thing is; 
Results exam yang agak dan sangat hangit. Perit jugak. Tapi, saya bersyukur sebab saya masih mampu teruskan perjuangan untuk semester ini without being haunted by my past bad results. Saya masih gagah rupa nya untuk jadi lebih baik. Allah nak saya keluar dari comfort zone dan Allah nak buat saya sedar yang saya masih belum terlambat untuk cabar diri saya jadi yang lebih baik dan outstanding. Then, I have decided to try my very best in whatever I do!
 Insya Allah. Ameen!

Saya taknak dah ingat sangat semua benda tu. Cuma sesekali bila nak bermuhasabah, it is needed. Ape yang saya taw, Allah has His own reason why he did choose me to be tested. Because;
 ALLAH WANTS ME TO BE STRONGER!


Dear Readers;
Year of 2012 is just around the corner. Walau banyak mane pon air mata saya tumpah tahun nih, I learnt a lot. I learnt to challenge myself. I met lots of new friends and juniors. I mixed with people those who inspired me much. I decide to dare all the obstacles! And, I hope all of you do the same thing too, ya! Love you guys!
 May this upcoming Year 2012 brings us more blessings from Allah. Ameen!

Smile does not totally symbolize one's happiness. =')

With loves and hugs;
n.o.r.a the explorer <3

No comments: