Wednesday, December 28, 2011

The Arrival of 2012

Salam guys!

Today is December 29, 2011. 

Yeay! Eh. Alhamdulillah!

 Allah masih bagi kite peluang dan ruang untuk mengecap;

 1) nikmat Islam, 

2) nikmat Iman;

dan

3) nikmat hidup.

Honestly and to be frank, I wanna say that; I am so excited whenever I am noticed that dah tak lame lagi nak tukar tahun baru. Mcm yg saya cakap kat previous post; sebab utama nya ialah;

IT IS MY YEAR OF GRADUATION!

Insya Allah. Ameen. Tak sabar nya. Tapi, dalam masa yg sama, sedih. Nak tinggal kan bumi Nilai. And, specially USIM. Orang kata; tempat jatuh lagikan dikenang, apatah lagi tempat bermanja. Aww. Tapi, ketentuan Allah tu pasti ada rahsia tersendiri kan. 

Sekarang nih, sebenarnya tengah buat post nih dalam Jessup Room. Dgn juniors. Nanti, mesti rindu korang. Part of the memories that I have treasured here adalah bersama-sama dgn korang. Jatuh. Bangung. Ehh. Bangun. Ditinggalkan to handle a lot of burdens sorang-sorang. Tapi, yg lain masih ada menyokong dari belakang. Masih sudi pinjamkan bahu untuk berpaut. Thank you, guys! Thank you so much for not letting me walking alone. 

To Mr. Coach; 
Thank you sebab sudi bimbing kami. Even da half way da. Terima kasih sbb sudi untuk mencurahkan ilmu untuk kami. Terima kasih atas pengorbanan Sir. Only Allah can repay all your kindness. 

To my batch and all USIMers; 
All the very best for the upcoming final examination. Tak kira mcm mane susah pon jadual exam, kalau kite usaha Allah akan bagi ganjaran yang setimpal. I am not saying that the CGPA is not everything. It is still something that we should take into account jugak. Tapi, kalau CGPA hot pon tapi it is not come with the EQ, it would be pointless jugak. So, ape yg lebih penting; sebagai balasan kepada effort that we had hardly put in, kite dapat improvise diri kite and dapat gain the so-called satisfaction. Itu lebih penting kan? (^^,)




To Year 2011;
Thank you for making me stronger and braver. Thank you for teaching me to be wiser. Walaupun banyak ujian yg saya terima sepanjang tahun nih, saya tetap bersyukur sbb saya taw Allah nak saya belajar untuk berdikari, menjadi lebih matang, menjadi lebih sabar dan yang penting lebih mendekati Nya berbanding sebelum nih. =')



Dear Year 2012;
Welcome! And, please be good to me. Hehe. Taknak dah asyik nak nanges je bile kena jentik. Taknak melenting dgn cepat bile kena uji. I wish I can be more matured in handling things. Tapi, new mistakes are still going to be made along with new promises and regrets. All I ask from you is; you will be better than previous year. And, I am not asking for a miracle to happen, I just want a better year than the one that is about to pass. =')

Okay guys. I think it would be enough for now. My next draft tak settle lagi la. By tonight da nak kena submit. And sambung notes untuk final lagi kan. Nanti, bile free will update the next entry okay. 

Dear Readers;
Ramai silent readers nih. Hehe. Tapi tak kesah. Saya tak kesah langsung of having those silent readers. Asalkan saya dapat menyampaikan sesuatu yang bermanfaatkan. Walaupun sikit, tapi it is better than nothing. To all of you, saya doakan yang terbaik untuk tahun yang mendatang. Semoga berjaya semuanya! 


p/s; Oh. Sebelum tu. Kalau sesiapa rasa atau pernah dengar gossip pasal saya dan Mr. A, ketahuilah itu tidak benar. Kami tiada hubungan yang boleh diklasifikasikan sebagai lebih dari seorang kawan. Kami HANYA KAWAN. Jadi, kepada kipas-susah-mati a.k.a Die Hard Fan Mr. A boleh la tarik nafas lega. Saya ingatkan perkara nih da surut. Tapi, tak lagi rupa nya. Takkan nak saya announce yg saya nak kawen dgn Agent Ethan Hunt of MI-4: Ghost Protocol baru benda ni nak lenyap kan? =,='

Till we meet again! 


Love always; <3
nora the explorer 


No comments: