Wednesday, December 29, 2010

permata??

salam and hi there,

hello readers. ade ke readers? haha. okay. okay. straight to the point. i want to share something here for today. it regards to the topic mentioned above.

dia bagi something for me to ponder. da lama da dia bagi. tapi kan, saya degil. tak dengar. nasib la dia dpt saya yg degil nih. stubborn sgt. tapi kan, tadi tiba-tiba teringat. hampir menangis.

he used to say this;

permata itu terbahagi kepada dua; permata yg terbuka dan permata yg tertutup. dan setiap lelaki yang lalu itu berkeinginan tinggi untuk mendekati dan memiliki permata yg tertutup. sebaik-baik wanita ialah wanita solehah.

i felt that i was slapped on my cheeks. both cheeks bila teringat. i wear hijab. i wear tudung. yes. tp kadang-kadang, my attire is not really in accordance with the islamic guidelines. kadang-kadang ketat. kadang-kadang nampak dada. i don't wear socks tapi saya taw yg kaki itu aurat. jahil kan saya? banyak kurang nya saya sbg hamba Allah. tapi, allah tak pernah abaikan saya. Allah tak pernah zalimi saya. Dia masih benarkan saya bernafas hari demi hari. Dia masih benarkan saya ketawa saban hari. saya tak pernah sedar itu semua. saya jahil. jahil sgt pd Allah. Allah tak zalimi saya tapi saya zalimi hukum Allah.

utk dia; thank you for reminding me. tengah sebak. saya akan berubah. insya Allah. semoga hidayah Allah itu sampai dan melekat pada saya. ameen. semoga Allah tetapkan hati saya untuk sentiasa berubah dgn menjadi lebih baik. semoga Allah sentiasa bersama saya.

dia banyak kali ingat kan saya. tp dia hormati pendirian saya. dia pernah suarakan bahawa suatu hari nanti dia nak tgk saya pakai jubah dan tudung litup. saya simpan impian dia. tp, dia cakap dia tak paksa sbb dia taknak saya berubah sbb dia. saya pun mintak masa, ruang dan peluang dari dia untuk berubah. insya Allah, saya pasti akan berubah. saya doa semoga hidayah Allah itu cepat sampai pada saya. sbb saya nak sgt jd permata tertutup. saya nak sgt. tapi, kadang-kadang saya takut saya tak mampu. tapi, saya taw perkara baik mmg bkn sng nak ubah. takpe, saya akan usaha. insya Allah.

itu azam 2011 saya. saya nak jaga aurat dan akhlak saya dgn lbh baik dr sebelum ni. insya Allah. sbb; saya nak jadi permata yg tertutup. tak terlambat lagi kan, readers?
kita sama-sama berubah ea? insya Allah.

p/s; utk dia; thank you terima saya seadanya. walaupun dia taw hakikay nya saya ni bkn la permata yg tertutup sepenuhnya. dia bimbing saya walaupun dia taw saya ni degil. tapi, dia buat semua tu dgn berhikmah. thank you. saya tak taw nak ckp mcm mana kat awak. Allah satu2 nya yg mampu balas jasa awak. awak, doakan saya dapat jadi mcm wanita yg di sanjung dalam lagu Puteriku Sayang tu ea. doakan saya mampu jadi wanita solehah taw. thank you. saya akan kenang jasa awak sampai bila-bila.



with love;
n.o.r.a yg dahagakan perubahan. =)

No comments: