Monday, January 30, 2012

The So-Called Jodoh

Salam guys and hi there!

Happy Monday!

Blue Monday ke?

Hehe.

Okay. Straight to the point aaa.

JODOH

Mesti ramai yang suka kan kalau dengar pasal jodoh nih. 

Sekarang musim orang ramai bina masjid. 

Coursemates saya je ada 4 orang yang sudah dan bakal bergelar Puan sepanjang semester break nih. Saya gembira and excited sangat taw!

My best friends pulak 2 orang yang bakal mengakhiri zaman bujang mereka. 

And, to be newly-updated, one of my former classmate during my Secondary School pun nak kawen jugak this coming June. Wow! Alhamdulillah! 

Am sooo happy for you guys!

Nak ambik berkat nih. Nak ambik berkat. Hehe. Cepat sikit saya dapat kawen.


Tapi, nak kena kerja dulu. Kena grad dulu, tu yang lebih penting.


Lepas tu, barulah boleh fikir pasal kawen. Insya Allah, dapat jodoh yang terbaik yang Allah dah tulis dari Luh Mahfuz lagi. Sape pon jodoh saya, saya terima. Sebab saya taw, lelaki itu yang Allah akan amanahkan untuk jaga dan bimbing saya menuju Syurga Nya. Ameen!


Tengah type post nih, saya senyum kambing je. Citer pasal kawen, mmg buat semua orang senyum. Tapi, it would always be undeniable yang sebuah perkahwinan itu memerlukan high degree of responsibility and sacrifice.  Kalau dulu tak masak pon takpe ke makan Maggie pon okay je, tapi bila da kawen, kena ingat kebajikan pasangan jugak. Kan? (^^,)






Comel kan? Macam saya. Hehe. Masuk lif tekan sendiri nampak. Kidding!




Sorry lah. Tak boleh nak bagi gambar orang kawen bebetol. Sebab saya tak kawen lagi.Hehe.


Insya Allah, sampai seru, sampai jodoh, saya pasti akan post jugak gambar kawen saya nanti.


Tapi, gambar graduasi dulu la. 


Gambar being called to the Bar. Insya Allah. Ameen. Ameen.


Gambar bawak parents and family g travelling.


Baru gambar kawen. Insya Allah!


Ameen. Saya taw Allah wanna save me for the best. That is why He is still holding my du'a. Sebab saya masih tak nampak where is my exact path. Dia belum berjaya yakin kan saya sepenuhnya. Tapi, saya cuba percaya yang dia sedang berusaha untuk yakin kan saya yang dia bersungguh-sungguh nakkan saya. Tapi, saya kurang nampak sekarang. Saya selalu neutralkan hati saya dgn berfikir yang sememang nya Allah tengah menguji saya. Mungkin, Allah juga sedang menguji dia. Barangkali, dia berhadapan dengan masalah. Bukan barangkali, sememangnya dia tengah berhadapan dengan beberapa masalah. Jadi, saya harus bersabar. Ya. Terus bersabar. Insya Allah.


Semoga hati saya tetap pada jodoh yang akan Allah hadirkan dalam hidup saya suatu hari nanti. Siapa pun jodoh saya, itu juga ujian dan amanah dari Allah. =')




Dear Readers;


Wanna share something taw. It does not mean that if you fall in love with a guy that you would end up by marrying him. Ini bukan pasal setia ke curang ke apa. Tak semua perempuan curang jika pada akhirnya dia tak pilih her lover. We know well kan yang things happen for reasons. Satu-satu nya kuasa yang ada perempuan adalah kuasa memilih bakal pasangan hidup. Setelah berumahtangga, kuasa semua nya terletak di tangan suami termasuk lah kuasa talak. Kan? So, sebagai perempuan, kita dan kami berhak untuk memilih calon yang di rasakan mampu bimbing kami dunia akhirat menuju Syurga Allah. Betul tak?


Something to be pondered kan, Readers? =')




Okay. Saya nak off dulu ea. Nak proceed dengan research untuk Jessup. Esok nak kena submit lagi for training. Insya Allah. Semoga semua nya baik-baik saja. Please pray for me as I always need the du'a. Dan ketahui lah, saya juga sentiasa mendoakan kalian!




Saya di landa kerinduan. Pada keluarga di Tanah Seberang! =')




With love and hugs,
Nora the Explorer.

No comments: